- Esta tarde arrincou no Auditorio o ciclo dedicado a este director, que contou coa súa presenza e coa participación dos profesores universitarios colombianos Laura Correa-Montoya e Juan Osorio-Villegas. Són dúas xornadas que inclúen proxeccións das súas curtametraxes e un debate sobre os mesmos.
Esta tarde arrincou o Foco Juan Soto na II edición do Festival Internacional de Curtos de Verín ( FIC) Vía XIV. Trátase dun ciclo dedicado á obra deste director colombiano, que combina a exhibición das súas curtametraxes e un debate sobre os mesmos.
O Foco, que se desenvolveu entre hoxe e mañá, ás 17 horas no Auditorio de Verín, contarou coa participación do propio cineasta, Juan Soto, e dos profesores universitarios colombianos Laura Correa-Montoya e Juan Osorio-Villegas.
A xornada desta tarde versou en torno ao rexistro íntimo como xesto político, e dentro desta temática proxectaranse e debaterán os seguintes traballos de Soto: Neve (2012 – 29’26”), Violeta (2014 – 4’14”), In memoriam Chris Marker (2012 – 3’38”) e The Day Maggie Thatcher Died (2013 – 5’28”)
Sobre Juan Soto
Juan Soto é un mozo director de cinema colombiano que se formou como documentalista na Escola Internacional de Cinema e Televisión ( EICTV) de Cuba e que, na súa breve experiencia, xa conta con oito películas realizadas, entre as que destaca Parábola do retorno, gañadora do premio NUMAX Exhibición no Festival Marxes de 2016.
A súa obra susténtase no desprazamento, pois toda ela foi creada fóra do seu país de nacemento en viaxes, residencias no estranxeiro, visitas a familiares, percorridos por festivais e regresos ocasionais a Colombia. No seu traballo, as fronteiras entre o documental, o cinema doméstico, o relato de viaxes e o diario íntimo quedan expostas e por conseguinte transgredidas.
19 proxeccións para o concurso
Dentro do concurso, esta tarde proxectaranse 19 curtametraxes pertencentes ás categorías Nova (9), Outra Mirada (5) e Horizontes (5).
Na categoría Nova, que engloba filmes contemporáneos, cinema de autor e obras que non se rexen por formatos industriais comerciais, realizaranse proxeccións ás 18,45 horas no Auditorio e na Casa dá Cultura.
No Auditorio exhibiranse I like girls, de Diane Obomsawin (Canadá. 2016. 8´); A Femme Canon, de Albertine Zullo e David Toutevoix (Canadá. 2017. 14´); Copa – Tola, de Christos Massalas (Grecia. 2017.14´); She´ s beyond me, de Toru Takano (Xapón. 2017. 42’).
Tamén ás 18,45 horas e dentro de conséntea categoría, poderanse ver na Casa dá Cultura: Kapitalistis, de Pablo Muñoz Gómez (Bélxica. 2017. 15´); A voz perdida, de Marcelo Martinessi (Paraguai. 2016. 11´); Os desherdados, de Laura Ferrés (España. 2017. 18´); A gentle night, de Qiu Yang (China, Francia. 2017. 15´); e Why is dificult to make films in Kurdistan, de Ebru Avci (Turquía. 2017. 30´).
A categoría Outra Mirada, dedicada ao entroido no seu máis amplo sentido, alberga obras que destrúen as regras cartesianas, que crean espazos alternativos, obras que experimentan coa linguaxe cinematográfica, que manexan códigos surrealistas e oníricos. Dentro da mesma, proxectaranse, ás 20,30 horas no Auditorio, os seguintes curtos: Whipping Zombie, de Yuri Ancarani (Italia. 2017. 30´); O becerro pintado, de David Pantaleón (España. 2017. 10´); Can Negro, de Tomas Faiman (Arxentina. 2016. 14´); A Bouche, de Camilo Restrepo (Francia. 2017. 19´); Explosion ma baby, de Pauline Curnier Jardin (Holanda, Francia. 2016. 9´).
A categoría Horizontes incide na idea do horizonte como liña imaxinaria e invisible, afastada e inalcanzable, de gran violencia emocional e simbólica como metáfora da Migración. Doutra banda, o horizonte como liña que separa o aquí do alá, como unha sorte de Fronteira entre onde estamos e calquera outro lugar.
As proxeccións desta categoría comezarán ás 20,30 horas na Casa dá Cultura. Poderanse visionar as cinco seguintes obras: Meryem, de Reber Dosky (Holanda. 2017. 16´); Greetings from Aleppo, de Issa Touma, Thomas Vroege, Floor van der Meulen (Holanda, Siria. 2017. 17´); Borders, de Damjan Kozole (Eslovenia. 2016. 10´); Girls and honey, de Pieter-Jan De Pue (Bélxica, Ucraína. 2016. 8´); Tshweesh, de Feyrouz Serhal (Qatar- Líbano, Alemaña, España. 2017. 27´).
Unha nova cita coa Nouvelle Vague
Dentro das actividades paralelas ao FIC, esta mañá finalizaron as proxeccións para os máis pequenos. Celebráronse no Auditorio e entre as dúas xornadas contaron coa participación de 600 escolares pertencentes a colexios da comarca.
Esta noite, ás 22,15 horas no Auditorio, celebrarase a segunda xornada do ciclo Nouvelle Vague. No marco do mesmo, poderase ver a película Ascensor para o cadalso ( Ascenseur pour l’ échafaud, Louis Malle, 1957) – 90′, que será presentada polos críticos de cinema Nicolas Azalbert e Víctor Paz.
Deixa unha resposta